top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverhetboekhoekje

Kerstvakantie TBR

De kerstvakantie is begonnen, en ik ben van plan om er zo veel mogenlijk van te genieten. Onderandere door de feestdagen met familie te spenderen, af te spreken met vrienden, maar zeker ook met BOEKEN!


Ik was eerst van plan om deze maand 7 boeken te lezen, maar dat blijkt wat onrealistisch te zijn. Dus in plaats van 7 boeken ga ik voor twee die ik zeker nog wil gelezen hebben dit jaar, als ik meer boeken kan lezen zijn dat extra bonusen die me beter doen voelen.

Dit zijn de twee boeken die ik echt graag wil gelezen wil hebben.



1: De Zandloper van Aldibah

-Het Drakenmeisje #3

Licia Troisi.

Als ik slechts 1 boek meer kan lezen dit jaar kies ik dit boek. Normaal is het een traditie om elk jaar een Het Drakenmeisje boek te lezen tijdens de zomervakantie. Dit jaar is dat mij echter niet gelukt, maar ik ben niet van plan om dit jaar te eindigen zonder mijn portie Licia Troisi.

Ik zit nog niet zo heel erg ver, pagina 95 van 295, maar ik geniet er van. Normaal herlees ik voor ik aan een nieuw deel begin de voorgaande boeken, iets wat ik deze keer niet heb gedaan. Door dit niet te doen, en het feit dat het meer dan een jaar geleden is sinds ik ze gelezen heb, zijn er bepaalde delen die ik me niet meer zo goed herinner.


Deze reeks gaat over de wees Sophia, die erachter komt dat ze een Draconiaan is, een mens die in zich de ziel van een draak meedraagt. Er zijn in totaal 5 Draconianen en onder de leiding van haar Bewaker, professor Schlafen, moet ze die zien te vinden om samen de vruchten van de Boom des Levens zien te vinden. Dat alles vooraleer de Wyvern Nidhoggr en zijn volgelingen er in slagen de vruchten of andere Draconianen eerst te vinden en vermoorden, en de wereld zoals we die kennen voor eens en altijd vernietigen.


Zoals ik al eerder zei, ik ben een grote fan van de reeks en Licia Troisi. Ik heb heel erg goede herinneringen aan de tijden dat ik de boeken las. Ik overweeg om een recensie te schrijven over de hele reeks, eens ik deze heb uitgelezen.


Dit boek is mijn prioriteit voor deze vakantie.




2: A Conjuring of Light

-Shades of Magic #3

V. E. Schwab


Dit is het laatste deel in de Shades of Magic triologie. Dat wil dus zeggen dat de reeks na dit boek gedaan is, en ik afscheid ga moeten nemen van de karakters. Ik zit nog maar net over de helft, en van wat ik gehoord heb moet het hartverscheurende nog komen. Of ik daar klaar voor ben is een ander verhaal...

Ik heb al eens uitgelegd waar het over gaat, maar ik zal het nog eens doen, want ik krijg maar niet genoeg van deze reeks.


We volgen Kell, een van de twee laatste levende Antari, een zeer sterke magiër met de unieke kracht om te reizen tussen de verschillende parallele Londens. Vier om precies te zijn. Al zijn de deuren naar Zwart Londen gesloten sinds de magie daar overnam en de wereld vernietigde.

Dat is eerlijk gezegd alles wat ik daarover kan zeggen.

Ik begin graag aan bepaalde boeken zonder er al te veel over te weten. Soms is een zin voor mij al genoeg, waardoor ik soms ook geneigd ben om niet veel meer uitleg te geven als ik boeken aan andere mensen aanbeveel.

Dit is een van die boeken waarvan ik wil dat iedereen in mijn leven het boek leest zodat ik erover kan praten.



Dit zijn de twee boeken die ik gelezen wil hebben deze maand. Als ik daar in slaag ga ik tevreden zijn. Anders zijn het de eerste boeken van 2019.

Ik wens iedereen veel leesplezier toe en heel erg fijne feestdagen!


-E

4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page