top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverhetboekhoekje

MARVEL-A-THON Fase 1 TBR

Het is een nieuwe maand en dat wil zeggen dat het tijd is voor een nieuwe Readathon. Deze maand heb ik een hele leuke gevonden, maar natuurlijk loop ik weer eens wat achter. Ik zal er dus maar snel aa beginnen.


De readathon waar ik deze maand besloten heb om aan mee te doen is de MARVEL-A-THON. Voor meer info en de volledige uitleg klik hier.

De marathon loopt de hele maand en er zijn in totaal 21uitdagingen. Wat uniek is aan deze readathon is dat hij is opgedeeld in verschillende fases, en je kunt pas verder gaan naar de volgende fase als je alle uitdagingen van de vorige hebt volbracht.

Ik zal dus ook maar een TBR doen per fase. Mijn doel iis om op z'n minst de eerste fase volledig te vervullen.


Dan nu voor mijn TBR

De eerste fase bestaat uit 6 films = 6 boeken. Ik zal ze nu snel eens overlopen.




Keeper Of The Lost Cities

Iron Man- het eerste boek in een reeks

Dit boek van Shannon Messenger is het eerste deel in mijn zus haar favoriete reeks. Ze is nu al bijna een jaar aan mijn kop aan het zagen om deze reeks eindelijk eens te lezen en ik dacht dat dit een goed moment was.

In deze reeks volgen we de twaalf-jarige Sophie die een groot geheim is heeft. Ze kan iedereens gedachten horen. Als ze op een school reis de mysterieuze Fitz tegen komt verandert wordt haar wereld op z'n kop gezet, ze kan zijn gedachten niet horen.

Ze wordt in een wereld gesleurd vol magie en avontuur.

Ik heb al een beetje in dit boek gelezen en ik genoot van wat ik las, dus ik heb best een hoge verwachting hier van.




The Wild Things

Hulk- een boek met een groene kaft

Geschreven door Dave Eggers, dit boek is een adaptatie van het geliefde jeugdboek Where The Wild Things Are van Maurice Sendak.

We volgen Max, een luide, wilde, levendige waaghals die graag huilt als een wolf.

Na een ruzie met zijn moeder rent Max weg van huis. Hij springt in een bood en reist de oceaan over tot hij op een eigenaardig eiland terecht komt waar The Wild Things wonen. Nadat hij bijna wordt opgegeten wint hij hun vertrouwen en wordt gekroond tot koning. Maar wat zal hij doen met de verantwoordelijkheid?

Ik was een grote fan van het originele boek toen ik klein was dus wanneer ik dit boek vond in de slechte voor nog geen 7euro moest ik het gewoon hebbebn.



De Zandloper van Aldibah

Iron Man 2- lees een boek dat niet zo populair is

Dit boek is het derde deel van de reeks Het Drakenmeisje van Licia Troisi. Een reeks waar ik een paar jaar geleden in ben beggonnen, maar om de een of andere reden nog steeds niet uit heb.

Deze reeks gaat over de wees Sophia, die op twaalfjarige leefftijd eindelijk wordt geadopteert. Maar er is iets vreemd aan deze man, een proffessor. Ze komt er al snel achter dat hij bij een speciale orde hoort wiens enig doel in het leven is om mensen als haar te beschermen. Want de moedervlek op haar hoofd is niet zomaar een vlek, het is het teken dat in haar de ziel van de draak Thuban leeft.


Ik weet niet of mijn korte samenvatting wel de beste is, maar als je op zoek bent naar een goede fantasy met interressante karakters en draken, dan raad ik deze aan. Het mag dan wel ee jeugdreeks zijn, ik denk dat je er ook als volwassenen van kunt genieten.




The Gospel of Loki

Thor- een boek met mythen, mythologie of legende


Dit boek staat nu al enkele jaren in mijn kast en ik heb asoluut geen idee waarom ik het nog niet gelezen heb.

Het is een boek uit het standpunt van Loki! Dat alleen is al genoeg voor mij.


'Bekijk alles van de zonnige kan. Als er geen zonnige kant is... kijk de andere kant op.' Aldus Loki, de ultieme bedrieger die instrumentaal is in de ondergang van Asgard, het Noorse godenrijk. In zijn lessen doorloopt Loki zijn levensverhaal, hoe hij door de onderwereld van chaos werd gerekruteerd, hoe hij in opdracht van zijn eeogige meester odin een paar dubieuusze opdrachten uitvoert, tot en met zijn uiteindelijke verraad van de goden en de val van het mytische Asgard. Dit boek werd geschreven door Joanne M. Harris en het tweede deel kwam net uit dus ik kan niet wachten om dit te lezen en eventueel een revieuw over te schrijven.




The Boy In the Striped Pajamas

Captain America- een boek dat is geschreven of zich afspeelt in de tweede wereld oorlog


Dit is nog een favoriet van mijn zus.

Ik denk dat bijna iedereen wel weet over wat dit boek gaat of er op z'n minst van gehoord heeft, dus ik zal er niet veel over vertellen.

Het gaat over twee jongentjes. Eentje de zoon van een Duitse officier en de ander een Jood in een concentratie kamp die een zeer bijzondere vriendschap ontikkelen.


Ik heb enkel nog maar goede commentaar gehoord over dit boek en hhet zou zeer emotioneel moeten zijn, dus ik heb de zakdoekjes al klaar liggen.


Dit boek werd in 2006 geschreven door John Boyne dus is nog niet zo oud als ik eerst dacht.




A Gathering of Shadows

The Avengers- lees een boek met meerdere perspectieven


Geschreven door V. E. Schwab, dit is het tweede deel in de A Darker Shade of Magic triologie en de laatste uitdaging voor de eerste fase. We hebben het overleed!

Ik heb al veel gesproken over dit boek op mijn blog dus in een poging om mezelf niet heel de tijd te herhalen zal ik de synopsis van het eerste boek hier schrijven.


Kell is een van de laatste reizigers- magiërs met een zeldzame vermogen om te reizen door parallele universums verbonden door een magische stad. Je hebt Grijs Londen, zonder magie en geregeerd door de gekke koning George III. Rood Londen- waar magie wordt vereerd, en waar Kell opgroeide samen met de erfgenaam van het koningkrijk. Wit Londen- waar mensen vechten voor controle overde weinige magie die nog over blijft en waar magie terug vecht. En dan was er Zwart Londen...

Dit is een van mijn favoriete fantasy reeks en ik kan hem niet genoeg aanraden!!


Dit waren de 6 boeken die ik heb gekozen voor deze readathon. Ik denk dat het een leuke wordt en hoop dat u ook overweegt om mee te doen.


-E

3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page