top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverhetboekhoekje

Meest geanticipeerde boeken voor Juni

Hoewel we nog maar halverwege Mei zijn dacht ik dat het leuk was om even onze gedachten te verzetten van de komende examens, en hoe beter dan met boeken? Daarom heb ik besloten om snel eens mijn meest geanticipeerde boeken voor Juni op te sommen.


Even tussen door, ik lees voornamelijk Engelstalige boeken, dus het zullen Engelse titels zijn.



Lies That Bind Us


Het eerst boek dat ik koos is een thriller. Normaal voel ik me niet echt aangesproken tot dat genre, maar de beschrijving zegt me wel iets. ik zal proberen het zo goed mogenlijk te vertalen.



Jan zit op het vliegtuig naar Kreta om daar herenigt te worden met vrienden van vijf jaar geleden en een idylische vakantie te herleven. Om opnieuw te baden in de zon en te genieten van de zee, om te doen alsof -voor een tijdje- dat ze behoort. Haar ex Marcus zal erbij zijn, maar zelfs hij kent haar geheimen niet die ze verborgen houd achter een sluier van geheimen. Niemand kent haar echt, en dat is maar de helft van het probleem.

Maar, hoe goed kent ze hen?

Wanneer Jan wakker wordt in complete donker, vastgeketend aan een muur, een handboei rond haar pols, de echo's van haar schreeuwen tonen enkel aan hoe klein haar cel is. Terwijl ze hopeloos probeert te reconstrueren wat er gebeurd is en wie haar gevangen houdt, breekt ze uit in angstzweet. Want net zal als de Mynothaurus van de Griekse mythen, zal haar gijzelaar terugkkeren, en zullen haar leugens haar inhalen.


Ik denk dat het een boek zal zijn dat in flashbacks geschreven is. Opnieuw, normaal niet echt mijn ding, maar dit boek intrigeert mij.


Dit boek komt uit op 1Juni.




The Mermaid

Ik las maar een klein stuk van de synopsis, maar dat was eerlijk gezegd genoeg voor mij om dit boek te willen lezen en zal dus ook alles zijn wat ik erover vertel.


Een historisch sprookje over een zeemeermin die de oceaan verlaat voor liefde en zichzelf later vind in het Amerikaans museum van Mr. P.T. Barnum als levens echte Fuji zeemeermin. Desondanks, het museum verlaten is misschien moeilijker dan het verlaten van de oceaan ooit geweest is.


Dat is alles wat ik moest lezen om geïntereseerd te raken.

Het is dezelfde schrijfster van Lost Boy, een hervertelling van Peter Pan uit het standpunt van Haak. Een boek dat ik niet heb uitgelezen omdat het mij niet aanstond hoe Peter Pan beschreven en afgebeeld werd, maar niet omdat ze het slecht geschreven had dus ik wil ze zeker een nieuwe kans geven.


Dit boek komt op 19 Juni uit.



Quinsey Wolfe's Glass Vault

Dit is het laatste boek voor deze maand. ik ben niet helemaal zeker wat dit genre is, maar van de synopsis gok ik dat het een YA, Fantasy, Mystery is met een vleugje Thriller.


Sommige zien het... Sommige niet...

Mensen in de stad Deer Town, Texas zijn aan het verdwijnen. Er is een vreemd museum, gekend als Quinsey Wolfe's Glass Vault, dat overnacht verschijnt. Perrie Madelines beste vriend(in) en ex worden onderanderen vermist. Perrie en haar vriend August beginnen een zoektocht naar hen in het mysterieuze museum. Zou het ontvatbare Quinsey Wolfe's Glass Vault iets te maken kunnen hebben met de verdwijningen?


Kunnen we gewoon snel even een moment nemen om deze prachtige kaft te bewonderen? Het is zeker de mooiste kaft van deze maand. Van het vooral blauw gekleurde thema en dan die rood en witte accenten tot het gevoel van diepte en gelaagdheid is deze kaft voor mij een 5/5. hopelijk is het verhaal minstens half zo goed als de kaft.


Dit boek komt uit op 26 juni.



Dat was het voor mij voor de maand Juni. Er zijn maar 3 boeken deze keer, maar 3 boeken per maand is al 36 boeken per jaar en dat is niet niks.


Het viel me op dat twee van de drie boeken een museum in het plot hebben. Misschien is dat wel het thema voor deze maand.


Hoe dan ook, dat was het van mij voor vandaag. Ik hoop dat je ervan genoten hebt en misschien wat ideeën hebt opgedaan.


-E

9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page