top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverhetboekhoekje

Mei Boek Haul

Het is het bijna het eind van de maand, en ik ben niet van plan om nog boeken te kopen deze laatste dagen. Ik dacht dus dat het leuk zou zijn voor mij om nu al een haul te doen. Dan ben ik eens voor de verandering niet te laat ;)


Voor ik eraan begin moet ik eerst in ding zeggen. Alle boeken die ik ga vermelden heb ik gekregen van mijn Papa. Dus Papa, nog eens dankuwel!


Oké, dan beginnen we eraan. Dit zijn de boeken voor deze maand:


Zoals je kunt zien is het best een hele stapel. Ik ga vertellen over de boeken in de volgorde waarin iik ze heb gekregen.



The Handmaid's Tale

Margaret Atwood


Het eerste boek is deze prachtige versie van The Handmaid's Tale. Ik hou van de illustratie. Wat leuk is aan deze versie -de kaft niet meegerekend- is dat er vanachter in het boek ook nog een achtergrond verhaal is geschreven door Margret Atwood zelf. Zover zit ik helaas nog niet, maar het is wel een leuke bonus.

Ik ben momenteel aan het lezen in dit boek en heb eignlijk nog niet echt een idee over wat het gaat, ik ben er in begonnen met minimale voorkennis. Het enige wat ik ervan gehoord had was dat het een Dystopian was en dat er feminisme in voor kwam. En om eerlijk te zijn denk ik dat het ook best is om niet te veel te weten over het boek als je er in begint te lezen, want wat ik wel weet over dit boek is dat het mysterie belangrijk is voor het verhaal. Dus dat is alles wat ik hierover ga vertellen. Mijn doel is om het deze maand nog uit te lezen.

We kochten dit boek via https://www.bookdepository.com/ en als je net als mij graag in het Engels leest en je een beetje kunt wachten is dit de beste webshop. Het is een Britse site waar je gloednieuwe boeken aan een korting kunt kopen, met gratis verzending wereldwijd. Wij gebruiken deze website nu al een tijdje en zijn zeer tevreden over de service. Maar nu ga ik naar het volgend boek gaan.



Who Fears Death

Nnedi Okorafor


Dit boek getuigd van de goede service van Book Depository. Ons eerste boek is verloren geraakt in de post. Toen het na drie weken nog steeds niet toe was gekomen nam mijn Papa contact op met Book Depository. Die stuurde dan direct gratis het boek opnieuw op. Natuurlijk kwam kort daarna het eerste exemplaar toe, maar we mochten het tweede gratis houden aangezien het al verstuurd was.


Maar genoeg daarover, Het boek is waar jullie in geïntereseerd zijn. Dis is de derde reeks van Nnedi Okorafor waar ik aan ga beginnen. Wat ik geleerd heb over deze schrijfster, is dat ze fantastisch werelden kan bouwen, dus ook hier verwacht ik weer een goede en vooral unieke wereld.

In dit verhaal volgen we Onye een Ewu -een kind geboren na verkrachting waarvan verwacht wordt dat ze een geweldadig leven zal lijden, een halfbloed afgewezen door de gemeenschap. Maar terwijl ze ouder wordt ontwikkeld ze een unieke vorm van magie. Na een bezoek aan de geestenwereld komt ze erachter dat iemand zeer krachtig haar dood wilt.

Ik ben nog niet begonnen in dit boek, maar als het iet wat lijkt op haar andere boeken zal dit eentje zijn dat zeer makkelijk en vlotjes leest. Ik kijk er naar uit.




Circe

Madeline Miller


Dit boek werd geschreven door de auteur van The Song of Achilles. Een boek dat ik zelf nog niet gelezen heb, maar waar ik al een heleboel goede commentaren heb gehoord.

Het is een hervertellingen van het karakter Circe uit de Griekse mythologie, de eerste heks in Westerse literatuur. Je kent haar misschien van de Odyssee van Homerus, ze is de heks die verliefd werd op Odysseus.

Ik heb enkel nog maar goede dingen gehoord over dit boek en ik denk dat we een sterk vrouwlijk hoofdpersonage krijgen in dit boek en dat is altijd leuk om over te lezen.

De kaft is ook gewoon beeldschoon. Op de foto is het niet te zien maar in het echt reflecteerd het koper het licht.

We kochten dit boek via Book Depository.



Les Enquêtes de Setna

Christian Jacq


De laatste vier boeken van deze maand vormen een serie.

Deze boeken kochten we in een Cultura in Frankrijk.

Dit is inderdaad een reeks in het Frans. Ik heb de eerste 3delen van de reeks eigenlijk al in het Nederlands, maar de reden dat ik ze in het Frans kocht is omdat ik beter Frans wil kunnen. Mijn Frans is simpel weg vreselijk. Daarom was ik op zoek naar een boek in het Frans om zo te proberen beter te worden. Toen ik zag dat ze deze reeks daar hadden -alle vier delen- leek dat me perfect. Het is een reeks waar ik al veel van genoten heb, plus het was oorspronkijlijk in het Frans geschreven.


In deze reeks volgen we Setna/Setne, de zoon van RamsesII, schriftgeleerde met grote kennis. Wanneer in de verzegelde vaas van Osiris -die de geheimen van leven en dood bevat-, moet Setna samen met Shékhet -waarmee hij een relatie begint vol passie- raadsels oplossen en complotten ontmaskeren.

Zoals ik al zei hou ik van deze reeks, ookal gaat het vertalen van het boek zéér traag.



Dat was het voor de haul van deze maand. Ik denk niet ddat er volgende maand één zal zijn, we hebben afgelopen maanden meer genoeg gekocht, ik heb dus meer dan genoeg om te lezen.

Mijn doel is deze maand minstens 1boek dat we deze maand kochten uit te lezen. Maar dat was het van mij voor deze keer. Hopelijk was het niet té lang, want ik weet dat het best een lange post was.

Hoe dan ook. Tot ziens.

-E

4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page