top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverhetboekhoekje

ScallywagAThon + TBR

Ik heb net besloten dat ik wil meedoen aan deze readathon,waar ik net voor het eerst van hoor, het enige probleem? De readathon is gisteren begonnen... Maar we gaan ervoor!


Mischien moet ik snel eens uitleggen wat een readathon is voor diegene voor wie het een nieuw begrip is.

Een readathon is, ruw vertaald, een leesmarathon. Het is dus de bedoeling dat men voor een afgesproken tijd leest. Vaak zijn er bepaalde thema's of uitdagingen, maar die hangen af van de readathon tot readathon.


Nu dat uit de weg is zal ik vertellen wat deze readathon is.


De readathon loopt van 20 tot 27 Mei. Het is de bedoeling om minstens 4 uitdaging te voltooien, meer als dat lukt. Je kunt de kaart volgen of er voor kiezen om de uitdagingen die u meer aanstaan te lezen. Zolang je maar plezier hebt.


Voor de kaart met de opdrachten ga naar de officiele website:

https://sites.google.com/view/scallywagathon/home

Als je de uitdagingen wilt doen in volgorde start je door een cijfer te kiezen van 1tot 5. Daarna is het gewoon een zaak van de lijntjes te volgen, tot je uiteindelijk uitkomt op de schatkist.


Nu dat allemaal is uitgelegd zal ik mijn TBR voor deze readathon kiezen. Ik heb er voor gekozen om de map niet te volgen, maar om 4 losse uitdagingen te doen. De eerste zijnde:




Marooned

lees een standalone


Ik heb gekozen voor The Handmaid's Tale van Margret Atwood. Om eerlijk te zijn ben ik hier al in begonnen, dus dat is een beetje valsspelen. Maar aangezien ik er nog maar 1 dag in gelezen heb en ik 1dag ben verloren vind ik het niet zo erg.

Zoals ik al zei ben ik hier al in begonnen, maar ik heb eerlijk gezegd nog altijd niet echt een idee van waar het boek over gaat. Dit is wat ik wel weet. Het is een dystopian, het heeft iets te maken met een oorlog en religie.

Er komen af en toe flashbacks in voor en tot nu toe vind ik het een fantastisch verhaal.






Shark Bait

heeft rood in de titel


Voor deze koos ik voor A Gatherng of Shadows ven V. E. Schwab. Dit is het tweede deel van de reeks A Darker Shade of Magic en daarom kan ik dus niet te veel vertellen over wat dit boek gaat, wat ik wel kan vertellen is dat ik zeer veel heb genoten van het eerste boek en het een echte aanrader vind (er komt waarschijnnlijk een revieuw van de reeks). Ik kan amper wachten om dit boek uit te lezen!








Sail The Seven Seas

een boek met een fictieve wereld die je wilt verkennen



Als derde boek heb ik besloten om Binti; The Night Masquerade te lezen. dit is het derde en laatste boek in de Binti reeks van Nnedi Okorafor. Dit is gemakkelijk een van mijn favoriete science-fiction reeksen. De boeken zijn allemaal zeer kort, maar dat is een van de zaken die ik juist zo goed vind aan deze reeks. Het heeft niet veel nodig om toch een zeer sterk verhaal te zijn. De wereld is ook gewoon zéér interressant, met een zeer originele kijk op ruimteschepen. Maar dat is wat ik gewend ben van deze schrijfster en waarom ik haar boeken zo graag lees, voor de werelden die ze creeërt.





Blow Down the Man

een boek van een vrouwlijke auteur



Het laatste boek voor deze readathon is Circe van Madaline Miller.

Al vanaf dat dit boek uitkwam wou ik het lezen.

Dit is een hervertelling van het karakter Circe, uit de Griekse Mythologie, een van de eerste heksen in Westerse literatuur. Al vanaf dat het uit is heb ik niks anders dan goede commentaar gehoord over dit boek en ik kijk er echt naar uit.

Ik hoop om in dit boek een sterke vrouw tegen te komen.






Dat was het dan voor mijn TBR en uitleg van de ScallywagAThon. Aan het eind van de readathon laat ik wel weten hoe het is gegaan en of ik mijn boeken heb uitgekregen.


-E

9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page