top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverhetboekhoekje

ScallywagAThon Wrap Up

Bijgewerkt op: 5 jun. 2018

Gisteren was de laatste dag van de Scallywagathon dus ik dacht dat ik jullie eens liet weten hoe het gegaan is.




Om snel eens samen te vatten, het was de bedoeling om min 4 boeken te lezen en 4 uitdagingen te vervullen en de weg naar de schat te volgen.

De volgende boeken zijn de boeken die ik uit koos.


The Handmaid's Tale van Margret Atwood,

A Gathering of Shadows van V. E. Schwab,

Circe van Madeline Miller

en Binti; The Night Maquerade van Nnedi Okorafor


Ik zal eerlijk zijn, dit wordt een zeer korte post. Deze readathon was voor mij een beetje een flop... Ik heb niet echt veel tijd gehad om veel te lezen. Het is het einde van het schooljaar en ik moet me nu vooral focussen op het einde van het jaar, wat wegens een chronische aandoenig die het niet zo vanzelfsprekend maakt (maar daar zal ik nu niet te veel op in gaan). Ik wist ook pas op het laatste moment dat deze readathon bestond.

Maar nu stop ik met brabbellen en zal ik zeggen wat ik heb gelezen en wat ik vond van deze readathon en de boeken die ik gelezen heb.


Dit zijn het aantal boeken die ik deze week uitgelezen heb. GEEN.

Zoals ik al zei, het was nogal een flop. Wat niet wil zeggen dat ik helemaal niks heb gelezen, ik heb weldegenlijk iets gelezen deze week. Ik heb in 2 van de 4boeken gelezen.





Het eerste boek is The Handmaids Tale van Margret Atwood. Ik las dit boek voor de uitdaging 'Lees een standalone'.

Ik ben geraakt aan pg 172 van 479. IK HOU VAN DIT BOEK! Ik heb het spijtig genoeg moeten neerleggen net toen het pas echt op gang kwam en het goed begon te worden. Ik heb wel nog steeds niet echt een idee over wat het gaat, maar ik zal een gok doen op basis van wat ik heb gelezen zonder te veel spoilers te vertellen. Ok, dit is wat ik denk.

Er is een of andere oorlog gebeurt/aan de gang die zwaar gebaseerd is op religie. Ons hoofdpersonage is gevangen genomen en dan in een ander leven geduwd. En ik denk dat het iets te maken heeft met een verzet? Zoals ik al zei het is een gok. Maar ik denk dat het mysterie juist een goed aspect is van het verhaal, dus ik wil ook niet te veel vertellen.





Het tweede boek waarin ik gelezen heb is A Gathering Of Shadows van V. E. Schwab. In dit boek ben ik een heel stuk verder geraakt, maar dat komt omdat ik dat op mijn Kobo heb staan en dat is makkelijker om mee te nemen naar school of in bed te lezen. Ik zit nu aan 67% en dit is makkelijk een van mijn favoriete fantasy reeksen aan het worden. Dit is het tweede deel van de A Darker Shade of Magic triologie dus ik ga hier niet veel over vertellen behalve dat het echt goed is. Ik denk dat V. E. Schwab op dit moment in mijn top 3 auteurs staat.




Dat is alles wat ik deze weel heb gelezen. Hoewel deze readathon voor mij een flop was, ben ik over het algemeen een grote fan van readathons. Deze readathon is daar geen uitzondering van. Ik vind het een heel erg tof idee en het zit echt goed in elkaar, jammer genoeg was ik er gewoon niet van op de hoogte, maar nu zal ik een oog openhouden wat deze readathon betreft, ik heb namenlijk gehoord dat het iets jaarlijks is.

Hoe dan ook, dit was het dan voor mij. Ik hoop dat dit eenegzins interressant was.

Er komen nog meer readathons aan, dus misschien tot dan.


-E

1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page